• Aquest esdeveniment ja ha passat.

ILLA DE RODES: Natura i patrimoni de l’Egeu. 22-28 ABRIL 2024

22 abril - 28 abril

INFORMACIÓ COMPLETA:  rodes1

Dia 1 BARCELONA – ATENES – RODES Sortida en vol regular direcció Atenes i enllaç amb el vol amb destinació RODES. Trasllat a l’hotel. Sopar i allotjament

Dia 2 RODES: Excursió a l’Illa de Simy. Esmorzar i celebració de l’Eucaristia. Trasllat al port esportiu de Mandraki, per agafar el ferri fins a Simy. Navegació cap a Panormitis, on es pot admirar l’imponent campanar del monestir. És el monestir més important del conjunt d’illes després del d’Agios Ioannis a l’illa de Patmos. Seguidament visita a la ciutat de Symi amb la seva Torre del rellotge i la preciosa església de l’Anunciació. Passeig panoràmic per conèixer la ciutat, caminar pels seus estrets i pintorescs carrers i visita del Castell dels Cavallers de Sant Joan. Als voltants del port hi ha l’Església de Sant Joan i el Museu Arqueològic, amb col·leccions dels períodes clàssic, romà i bizantí. Dinar i temps lliure per a qui vulgui anar al barri de Chora per visitar les diverses ermites i esglésies i les restes del castell creuat. Ferri de tornada cap l’illa de Rodes. Trasllat a l’hotel. Sopar i allotjament.

Dia 3 RODES: Ciutat antiga de Rodes i Barri Jueu. Esmorzar i celebració de l’Eucaristia. Periple per l’illa de Rodes. Rodes, també coneguda com “l’illa dels Cavallers”, Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, s’ha descrit com l’assentament medieval més ben conservat del món. Entre els elements integrants en aquesta ruta es visitarà l’Església de Santa Maria, del segle XIII, convertida posteriorment a la primera catedral dels Cavallers de Rodes. Altres llocs que es podran admirar durant el passeig per la ciutat seran l’Església de Nostra Senyora, l’Església Àgia Athanasia, l’Església Evangelismes (Anunciació), l’Església de Santa Catalina, l’Església de Sant Francesc, l’Església de la Santíssima Trinitat, i el port Mandraki. Visita del Palau del gran Mestre dels cavallers de Rodes del segle XIV. També es visitarà el Museu Arqueològic de Rodes. Les galeries més interessants són les que contenen la col·lecció d’escultures dels períodes arcaic, clàssic, hel·lenístic i romà. Dinar i visita del Barri Jueu de Rodes amb visita de la Sinagoga Kahal Shalom, la sinagoga més antiga de Grècia i l’única sinagoga que es conserva a Rodes. Tornada a l’hotel. Sopar i allotjament.

Dia 4 RODES: Muntanya del Profeta Elies i Vall de les Papallones Esmorzar i celebració de l’eucaristia. Visita dels Banys Termals de Kalithea, declarat Monument Cultural. Tot seguit visita de l’Església tardo-bizantina d’Agios Nikolaos Foudouklis amb la capella dedicada al Profeta Elías, que conté frescos del segle XV. Dinar i visita de la famosa Vall de les Papallones. Passejada per la vall fins arribar al Monestir de Kalopetra. Finalitzada la visita tornada a l’hotel, sopar i allotjament.

Dia 5 RODES: Acròpolis de Rodes, Ialysos & Kameiros. Esmorzar i celebració de l’Eucaristia. Visita de l’antiga Acròpolis de Rodes, amb les runes del Temple d’Apol·lo, l’Estadi, l’Odeó, les runes de l’antic gimnàs, on els atletes de l’antiguitat s’entrenaven, el teatre i el Temple d’Apol·lo Pitio, la joia d’aquest meravellós lloc arqueològic de Rodes. Seguidament visita de la muntanya de Filérimos, l’assentament més antic de l’illa. El turó va prendre el seu nom d’un monjo provinent de Jerusalem al segle XIII, que portava una imatge de la Verge Beneïda pintada per l’apòstol Lluc. Avui aquesta imatge es troba a Sant Petersburg i una còpia està al seu lloc. La petita església que ell va construir, sobre les ruïnes de l’Acròpolis d’Ialyssos, després es va convertir en una basílica i posteriorment els Cavallers van construir el monestir de Sant Joan que va ser dedicat a la Verge Maria. El seu exquisit campanar, que encara es pot apreciar avui, ha estat on es conserva aquesta imatge miraculosa. Visita de la capella subterrània de Sant Jordi, que data del segle XIV, del camí al Calvari. Dinar i visita de les restes arqueològiques de l’Antiga ciutat de Camiros (Kameiros), un dels millors exemples de ciutats clàssiques gregues. Tornada cap l’hotel. Sopar i allotjament.

DIA 6 RODES: Acròpolis de Lindos i Santuari d’Athena Lindia Esmorzar celebració de l’Eucaristia. Sortida cap a Lindos, poble de cases blanques, amb les anomenades cases dels capitans, la fortalesa-castell dels Cavallers, l’Acròpolis i el Temple dòric d’Athena Lindia, que daten del 300 abans de Crist. Dinar i visita a la cala d’Agios Pavlos, on diu la tradició que hi va arribar Sant Pau. Visita a un taller de ceràmica tradicional al poble d’Archangelos. Sopar, trasllat a l’hotel i allotjament.

DIA 7 RODES – – BARCELONA Esmorzar i visita  de l’Església de Santa Maria de Panagia Katholiki. Seguidament ruta cap a la serralada més alta de Rodes. En una zona boscosa on es troba el Monestir de Panagia d’Ipseni (Nostra Senyora d’Ipseni). A continuació visita del poble de Sianna, famós per la producció d’excel·lent mel i tsipouro, la grappa hel·lènica, amb visita a l’església ortodoxa d’Agios Panteleimonas. Tornada a Rodes, dinar, celebració de l’Eucaristia, temps lliure i trasllat a l’aeroport de Rodes. Vol regular amb destinació Atenes i enllaç amb el vol cap a Barcelona.

Mostra els detalls

Inici: